هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست
هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست

عادت های خطرناک را بشناسید!!


از اول صبح، بدون این که متوجه شوید سلامت خود را به خطر می اندازید، خطراتی که شاید هرگز متوجه آن نمی شوید. بهتر است کارهایی را که از اول صبح امروز یا دیروز انجام داده اید، مرور کنید.  ادامه مطلب ...

آتروز و نشانه های آن

download7 آرتروز و نشانه های آن

وقتی زانوها یا گردن ویا هر مفصلتان درد میکند ناخوداگاه به علت ان فکر می کنید و اگر کوفتگی و شکستگی نباشد به مفصل های شما مربوط می شود ارتروز صرفا به سالمندان اختصاص ندارد و در تمام سنین فرد ممکن است مبتلا به ارتروز شود

علت اصلی بیماری آرتروز ناشناخته است، این بیماری در خانم‌ها بیشتر از آقایان است و اغلب در سنین بالای ۵۰ سال شایع است و هر چه سن بالا‌تر می‌رود، غضروف مفصلی نازکتر شده و احتمال ابتلا به آرتروز بیشتر می‌شود.

دکتر محمد ضیائی متخصص ارتوپد گفت: مهم‌ترین علامت آرتروز که بیمار را مجبور به مراجعه به پزشک می‌کند، درد است. درد آرتروز با فعالیت و حرکت، شدید‌تر و با استراحت بهتر می‌شود، این درد در ابتدا خفیف است ولی به تدریج که بیماری پیشرفت می‌کند، بیشتر می‌شود به طوریکه بیمار حتی چند قدم هم نمی‌تواند، بردارد.

وی افزود: یکی دیگر از نشانه‌های آرتروز خشکی مفاصل است، بیشتر بیماران مبتلا به آرتروز از خشکی و سفتی مفصل بعد‌از بیدار شدن از خواب یا پس از یک مدت طولانی شکایت دارند، بطوریکه نمی‌توانند مفاصل خود را خم و راست کنند. نکته مهم این است که خشکی مفاصل بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بهتر می‌شود.
این متخصص در پایان اظهار داشت: در موارد پیشرفته آرتروز، ممکن است ورم هم وجود داشته باشد. آرتروز با انجام یک معاینه دقیق و یک عکسبرداری ساده (رادیوگرافی) به راحتی قابل تشخیص است. 
مطالب به نقل از وب سایت http://www.hidoctor.ir

5 راه برای جلوگیری از اشتهای کاذب!!

 


انرژی‌تان پایین آمده، شکمتان به سر و صدا افتاده است و اخلاقتان هم از یک فرد مهربان و دوست‌داشتنی به فردی عصبی و تندمزاج تبدیل شده‌. گرسنگیتان تبدیل به عصبانیت شده است. این اتفاق برای همه ما افتاده است و می‌دانیم که اصلاً وضعیت خوبی نیست. اما خوشبختانه بخاطر روابط و زندگی اجتماعی‌تان هم که شده، می‌توان از بروز چنین موقعیتی جلوگیری کرد. در زیر به ۵ قانون برای جلوگیری از اشتها و گرسنگی کاذب اشاره می‌کنیم.


ادامه مطلب ...

چرا باید به پهلوی چپ بخوابید، نه پهلوی راست؟!؟

 

وقتی بی خوابی به سرتان می زند حداقل تکلیف خود را می دانید که قرار نیست امشب خواب خوب و راحتی داشته باشید اما مواقعی هم پیش می آید که خیلی راحت به خواب می روید ولی باز هم وقتی از خواب بیدار می شوید به شدت احساس خستگی، کوفتگی و گیجی می کنید. عواملی وجود دارند که موقع خواب انرژی بدن تان را می گیرند. در این مقاله می خواهیم به ۷ نشانه و عامل پنهانی در پشت این مشکل که اتفاقا شایع هم هست اشاره کنیم.

ادامه مطلب ...