هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست
هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست

صاف بشین، قوز نکن !

«صاف بشین»،«قوز نکن»! من مطمئنم همه‌ی ما وقتی در سن رشد بودیم، این جملات هشدار دهنده را به دفعات از مادرمان شنیده‌ایم. اکثر ما ابروهایمان را بالا می‌انداختیم و به محض رفتن مادرمان، دوباره قوز می‌کردیم. شما اصلا نمی‌دانستید که او فقط بخاطر نحوه‌ی نشستن یا ایستادن شما عصبانی نیست، دلیلی در پشت این خشم وجود دارد. شاید او از تمام پیامدهای پوسچر بد آگاهی نداشت، اما بنظر می‌رسد که مادر شما همیشه به نحوی، بهترین چیز را می‌داند!

پوسچر خوب چیست و چرا اینقدر مهم است؟ اساسا پوسچر به هم ترازی و موقعیت بدن با توجه به نیروی همیشه حاضر گرانش اشاره دارد. ما چه در حال ایستاده باشیم یا نشسته و درازکش، جاذبه‌ی زمین، نیرویی بر مفاصل، رباط‌ها، و عضلات ما وارد می‌کند. پوسچر خوب، مستلزم توزیع نیروی گرانش از طریق بدن ماست، به نحوی که به هیچ یک از ساختارهای بدن فشار بیش از حد وارد نشود.

هنگامیکه من در حال گرفتن مدرک مربی‌گری خصوصی‌ بودم، آنها اغلب در مورد اهمیت پوسچر خوب در زمان ورزش و تمرین با وزنه صحبت می‌کردند. من یاد گرفتم که پوسچر بر نحوه‌ی راه رفتن، دویدن، پریدن، بلند کردن وزنه‌ها و اجرای مهارت‌های دیگر، تاثیر می‌گذارد. بخاطر مزایای زیاد آن، مانند سهولت حرکت، تعادل خوب، قدرت و انعطاف پذیری عضلات، قرارگیری درست ستون فقرات، و عملکرد مناسب اندام‌های داخلی، بدن شما احساس خوبی خواهد داشت، و در نتیجه شما نیز حس خوبی پیدا خواهید کرد.
 


http://mj5.persianfun.info/img/94/5/Straight/01.jpg

 

ادامه مطلب ...

احتمال مرگ در چه ساعتی از روز بیشتر است؟


احتمال ابتلا به حمله قلبی در ساعت ۶:۵۳ دقیقه صبح بیشتر است

محققان دانشگاه هاروارد آمریکا که این تحقیق را انجام داده اند می گویند: فراز و نشیب های بدن در یک دوره ۲۴ ساعته ناشی از نوسانات هورمون ها، دمای بدن و فشار خون است که حالت روحی و سطح انرژی را در افراد تنظیم می کنند. از این رو تحولات مختلف بدن براساس یک نظم واقعی و ساعت درونی رخدادهای جسمی مختلفی را برای انسان رقم می زند.

محققان دانشگاه هاروارد متوجه شده اند که براساس این نظم درونی در صبحگاه به ویژه در مرحله آخر خواب، خطر ابتلا به یک حمله قلبی از هر زمان دیگری بیشتر است. خواب شدید در نیم ساعت آخر خواب می تواند باعث شود که قلب مقدار زیادی اکسیژن مصرف کند که درخواست های فیزیکی بیدار شدن و بیرون آمدن از رخت خواب را به دنبال دارد. در این زمان غده های آدرنالین نیز بیش از حد معمول هورمون آدرنالین ترشح می کنند تا به بدن برای بیدار شدن شوک وارد کنند و این می تواند باعث پارگی عروق کرونر شود.

 

ادامه مطلب ...

هفت علامت سرطان که افراد نادیده می‌گیرند!

برخی علائم به قدری برایمان تکراری شده اند که بی توجه از کنارشان عبور می کنیم، علائمی که می توانند زنگ خطر سرطان باشند.

به گزارش تراز ،لازم است که افراد تنها به انجام آزمایشات پزشکی جهت تست کردن سرطانها در بدن خود اکتفا نکنند، و در صورت بروز برخی علائم که به آن اشاره می گردد پیگیر این موضوع بسیار مهم باشند.

حال در اینجا به برخی علائم اشاره می گردد که به راحتی نادیده گرفته می شوند:

۱. خس خس سینه یا تنگی نفس

یکی از اولین نشانه های سرطان ریه تنگی نفس است که غالبا این افراد به سختی قادر به حبس نفس خود هستند.

۲. سرفه مزمن یا درد سینه

انواع مختلفی از سرطان، من جمله تومورهای سرطان خون و ریه، می تواند نشانه هایی شبیه سرفه بد یا برونشیت داشته باشد.گزارش شده است که برخی از بیماران مبتلا به سرطان ریه درد در قفسه سینه دارند که گستردگی آن تا شانه یا پایین بازوها می رسد.

۳. تب یا عفونت های مکرر

این اتفاق می تواند نشانه ای از سرطان خون باشد، سرطان سلول های خونی که در مغز استخوان شروع می شود. این سرطان باعث می شود که مغز تولید غیر طبیعی سلول های سفید خون را داشته و قابلیت مبارز با عفونت بدن شما از بین برود.

۴. اشکال در بلع

وجود مشکل در بلعیدن معمولا با مری یا سرطان گلو همراه است، و گاه یکی از اولین نشانه های سرطان ریه محسوب می گردد.

۵. متورم شدن غدد لنفاوی و یا توده در گردن، زیر بغل، کشاله ران

بزرگ شدن غدد لنفاوی نشان دهنده تغییراتی در سیستم لنفاوی است که خود علامت خطری از سرطان است.

۶. کبودی بیش از حد یا خونریزی های بدون توقف

این علامت معمولا نشان می دهد که اتفاق غیر طبیعی با پلاکت و گلبول های قرمز خون رخ داده است، که می تواند نشانه ای از سرطان خون باشد. با گذشت زمان، سلول های سرطانی توانایی حمل اکسیژن از طریق خون را تضعیف می کنند.

۷. ضعف و خستگی

خستگی و ضعف عمومی از نشانه های انواع مختلف سرطان است که نیازاست به آن نگاه ویژه ای شود، که غالبا در ترکیب با سایر علایم رخ می دهد. اما هر زمان که احساس خستگی بدون دلیل داشته و نتوانستید آن را با خواب رفع کنید، با دکتر خود صحبت کنید.

خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین حیوانات جهان

بسیاری از انسان‌ها ترس شدیدی از کوسه‌ماهی و عقرب دارند. اما این دو خطرناک‌ترین حیوانات کشنده جهان نیستند. گالری تصویری زیر به ۱۱ جانور بسیار خطرناک جهان اختصاص دارد که یکی از آن‌ها انسان است.
مقام اول: پشه


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سالانه حدود ۷۲۵ هزار انسان قربانی نیش پشه می‌شوند. نیش پشه اگر در آلمان تاثیر چندانی ندارد، در بسیاری از کشورها کشنده است. پشه به خاطر انتقال بیماری‌های مختلف به انسان سبب مرگ او می‌شود. یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مرگ‌آوری که از راه پشه به انسان منتقل می‌شود مالاریا است. تب دنگی، تب زرد و آنسفالیت نیز از دیگر بیماری‌های کشنده‌ای هستند که ناقل آن‌ها پشه است.
 
ادامه مطلب ...