هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست
هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست

در صورت منفجر شدن تایر خودرو هنگام رانندگی با سرعت بالا، به نظر شما بهترین راه حل چیست؟

کارشناسان روشهای مختلفی را برای مواجه شدن منفجر شدن تایر خودرو هنگام رانندگی با سرعت بالا پیشنهاد می کنند که مهمترین و مطمئن‌ترین آنها از این قرار است:

در صورت منفجر شدن تایر خودرو هنگام رانندگی با سرعت بالا، به نظر شما بهترین راه حل چیست؟

پایگاه اطلاع رسانی آتیسام :
۱- حفظ آرامش تا حد ممکن، زیرا هرگونه واکنش شتابزده و حساب نشده می تواند منجر به فاجعه شود.

۲- محکم گرفتن فرمان و تلاش برای کنترل خودرو؛ در چنین وضعیتی خودرو با توجه طرفی که تایر منفجر شده است به سرعت به همان طرف منحرف می شود، به همین دلیل باید فرمان را به خوبی در دست گرفت و مانع از انحراف خودرو از مسیر شد. توجه به این نکته بسیار مهم است که چرخاندن فرمان بر خلاف جهتی که خودرو به آن سمت منحرف شده، باعث واژگونی آن می‌شود.

۳- فورا ترمز نگیرید و به جای آن با دنده معکوس از سرعت خودرو بکاهید، تا خودرو به آهستگی و در نهایت با کمک ترمز دستی متوقف شود. سعی کنید تا هنگامی که خودرو متوقف نشده به شانه خاکی جاده کشیده نشوید، زیرا در این صورت احتمال واژگونی خودرو بسیار است.

منبع : fa.alalam.ir

سینوس و گرفتگی بینی تان را با این معجون درمان کنید

اخبار روز سلامت و بهداشت : درگیری با درد سینوس کاملا نا خوشایند است. و الان که در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا هستیم باید بیش از پیش مواظب خود باشیم. حتی یک بار بو کردن این نوشیدنی گرم می تواند راه بینی تان را باز کند و هوای ابری سرتان را باز کند.


پایگاه اطلاع رسانی آتیسام : یکی از موارد مهمی که در حین سرماخوردگی باید انجام دهید این است که مقدار زیادی مایعات بنوشید تا آنچه بدنتان از دست داده را بازگردانید، اما این نوشیدنی همه چیز را به سطحی دیگر می برد.
این ترکیب نه تنها با داشتن فلفل که ضد التهاب است علائم بیماری تان را کاهش می دهد بلکه سرکه سیب سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کند و به بهبود سریع ترتان کمک می کند. این دمنوش عجیب اما کارساز را حتما امتحان کنید.

سینوس و گرفتگی بینی تان را با این معجون درمان کنید

    مواد لازم:
  • یک چهارم فنجان آب
  • یک چهارم فنجان سرکه سیب تصفیه نشده
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق چای خوری پودر فلفل هندی
  • یک برش لیمو
    روش تهیه:
آب را به جوش بیاورید. آب جوش و سرکه سیب را در یک لیوان با هم ترکیب کنید. عسل و فلفل هندی را اضافه کندی، خوب بهم بزنید و رویش برش لیمو را قرار دهید. یک نفس عمیق از روی دمنوش بکشید، و سپس شروع به نوشیدن کنید.
کالری این دمنوش: 66

مجموعه سلامت و بهداشت>اخبار روز
منبع : دکتر کرمانی

اهمیت کنترل قند خون را بدانید

اخبار روز سلامت و بهداشت : دکتر محمدرضا مهاجری تهرانی،فوق تخصص غدد و متابولیسم، طی یادداشتی بیماری دیابت را مورد بررسی قرار داد و نوشت : دیابت شایع‏ترین بیماری ناشی از اختلال‏های متابولیک است. پیش‏بینی می‏گردد تعداد بیماران دیابت در دنیا از 387 میلیون در سال 2014 به 592 میلیون نفر در سال 2035 افزایش یابد.


پایگاه اطلاع رسانی آتیسام : اخبار روز سلامت و بهداشت > دکتر محمدرضا مهاجری تهرانی در ادامه نوشت : در سال 2014، 9/4 میلیون نفر در دنیا بر اثر عوارض ناشی از دیابت جان خود را از دست داده ‏اند: هر 7 ثانیه، یک نفر. همچنین تخمین زده می‏شود که در هر 20 ثانیه یک قطع عضو ناشی از عوارض دیابت در دنیا رخ می‏دهد. در حال حاضر در ایران نزدیک به 6/4 میلیون نفر از دیابت رنج می‏برند، که درحدود 5/4 میلیون نفر آنها مبتلا به دیابت نوع 2 هستند.


     چرا کنترل دقیق قند خون اهمیت دارد؟
مهمترین مشکل در سیر بیماری دیابت، عوارض ناشی از تاثیر هایپرگلایسمی بر سلول‏های بدن است. شواهد نشان می‏دهد که در افراد مبتلا به دیابت، آسیب به سلول‏ها سال‏ها قبل از بروز هایپرگلایسمی شروع شده است و زمینه‏ای برای عوارض میکروسکولار و ماکرووسکولار ایجاد کرده است. از طرفی نتایج مطالعات نشان داده‏اند با اثر مستقیم محافظتی انسولین بر اندوتلیوم عروق و تاثیرات ضدالتهابی و ضدآتروژنیکی آن می توان این تغییرات مضر را معکوس کرد. (2) در نتیجه، اخیراً تاکید زیادی روی درمان زودهنگام و سخت گیرانه بوجود آمده است.
مطالعات مقایسه‏ای مهم دنیا (مانند UKPDS و DCCT/EDIC) تاثیر درمان سخت‌گیرانه و درمان سهل‏گیرانه‏ بر کنترل عوارض دیابت را بررسی کرده‏اند. نتایج این مطالعات نشان داده است که بیمارانی که تحت درمان سخت گیرانه‏ تری قرار می‌گیرند 12درصد بیشتر به اهداف مورد نظر کنترل قندخون می‌رسند و خطر بروز عوارض میکرووسکولار نیز در آن ها 25 درصد کاهش می‌یابد.

  ادامه مطلب ...

آینه هم می تواند سلامتی تان را ارزیابی کند

      


 
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همین حالا خودتان را توی آینه نگاه کنید؛ کجای چهره تان خط افتاده؟ جوش ها روی کدام ناحیه صورت تان سبز شده اند و چه لکه های رنگی روی پوست شما خودشان را نشان می دهند؟ نشانه های ظاهری که روی صورت شما خود را نشان می دهند و زیبایی تان را تهدید می کنند، چه معنایی دارند؟ دیلی میل نوشته است که از نظر محققان، هر کدام از این نشانه های ظاهری می توانند گویای مشکلاتی باشند که سلامت شما را تهدید می کنند. آنها به شما می گویند که با نگاه کردن در آینه در مورد وضعیت سلامت و اشتباهات سبک زندگی تان به چه چیزهایی می توانید پی ببرید.

 

ادامه مطلب ...

درباره خطرات آسپارتام چه میدانید؟

درباره خطرات آسپارتام چه میدانید؟

---

img

آسپارتام تقریبا جز تشکیل دهنده شش هزار فرآورده غذایی و نوشیدنی است که در سرتاسر دنیا مصرف می گردد. این ماده به طور عمده در نوشیدنی های رژیمی و گازدار، مکمل های صبحانه، خوش بوکننده های دهان، آدامس های بدون قند، دسرهای منجمد شده، دسر های ژلاتینی، آب میوه ها، ویتامین های جویدنی، جایگزین های شیر و نوشیدنی های شیری، داروها و مکمل های دارویی، شیرین کننده های رومیزی، چای و جایگزین های قهوه و ماست استفاده می شود.


مطالعات صورت گرفته در سال 2009 نشان داده است که مصرف آسپارتام در غالب نوشیدنی های گازدار ریسک بروز بیماری های متابولیکی را تا 36 % و دیابت نوع دو را تا 67 % افزایش می دهد. آسپارتام به خصوص برای افراد دیابتی بسیار خطرناک است زیرا سبب بدتر شدن وضعیت قند خون شده، از سوی دیگر سبب 
بروز تشنج می شود و با انسولین واکنش عکس می دهد. آسپارتام سبب وخیم شدن وضعیت رتینوپاتی دیابتی، تخریب عصب بینایی و منجربه کوری می شود. 
متیل الکل آزاد شده از مصرف آسپارتام سبب نوروپاتی و افزایش خطر قطع عضو در افراد دیابتی می شود.