هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست
هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست

مهم ترین علل آب آوردن ریه و راه های درمان آن

آیا آب آوردن ریه ناشی از بیماری ها و مشکلات ریه است؟
بعضی اوقات آب آوردن ریه به دلیل مشکلات ریه نیست. برای آزمایشی که در اشخاص مبتلا به نارسایی قلبی به دلیل خون کمی که به قلب شان می رسد سبب بوجود آمدن ترشح در درون حباب های ششی پلاسمایی می شود و می گویند که ریه اش آب آورده است.

       علل آب آوردن ریه

علل آب آوردن ریه

به گفته وی در چنین حالتی که آب آوردن ریه ناشی از نارسایی قلب است پس درمی یابیم نارسایی قلبی باید درمان شود.
البته زمانی هم در خود ریه آب ایجاد نمی شود،بلکه به طور معمول بین ریه و قفسه سینه فضایی وجود دارد که به آن فضای جنب گفته می شود . داخل آن نیزهمیشه ترشح وجود دارد که جذب خون می شود و به طور کلی مایع ضد اصطحلاکی است.
بیماری هایی نیز موجب افزایش مایع داخل جنب می شود که عبارتند از نارسایی قلبی، عفونت های ریه ( با ایجاد ذات الریه و ذات الجنب)؛ بیماری های لایه های جنب نظیر عفونت های ویروسی، باکتریایی و سل و تومورهای ریه که داخل برونش وجود دارند و با اعمال فشار بر عروق و مجاری لنفاوی موجب برگشت مایع داخل جنب شده که به کندی جذب خون و در آنجا تجمع می یابد.
همچنین تومورهایی مختص فضای جنب هم موجب افزایش مایع درون فضای جنب می شوند ؛ برای نمونه بر اثر استنشاق آزبست توموری به نام آزیستور نیز ایجاد می شود.
طی سال های قبل از آزبست برای لنت ترمز خودرو استفاده می شد که خوشبختانه در حال حاضر استفاده از آن در ایران هم ممنوع شده است.
همچنین در لوله های ساختمانی و ورق های ایرانیت هم از آزبست استفاده می شود که استنشاق آن هنگام بریدن توسط کارگران مشغول در کارخانجات سازنده آنها موجب ایجاد توموری در فضای جنب می شود.
آب آوردن ریه ناشی از عفونت با تجویز آنتی بیوتیک؛ نارسایی قلبی با داروهای خاص؛ تومورهای برونش توسط عمل جراحی و در صورت عدم پاسخ دهی با شیمی درمانی قابل درمان هستند.
وی هشدار داد: میزان شیوع تومورهای موجود در این زمینه ،5 درصد کل تومورهای قفسه سینه را تشکیل می دهد.
وی تأکید کرد: مصرف کنندگان سیگار و قلیان طی چند سال بعد دچار تومورهای ریه شده و سپس به آب آوردن ریه مبتلا می شوند.
فوق تخصص ریه و دستگاه تنفسی خطاب به دولتمردان خاطرنشان کرد: تا حد امکان افراد را از آزبست و خطرات کار با ایرانیت و لوله های ساختمانی آشنا نمایند./ شفا آنلاین 

ساوه لرزید!

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۸ ریشتر شهر ساوه در استان مرکزی را لرزاند.  


موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد، این زمین لرزه در ساعت ۰۱:۳۳:۰۳.۳ شنبه ساوه در استان مرکزی را لرزانده است.

هنوز هیچ مقام مسوولی در رابطه با زلزله بامداد امروز ساوه اظهارنظری نکرده است اما آخرین گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد با توجه به اینکه زلزله در عمق 9 کیلومتر زمین روی داده، تلفات مالی و جانی خاصی برجای نگذاشته است.

تعدادی از ساکنین مجتمع‌های شهر ساوه از ترس خود به خیابان آمده‌اند.

ساوه لرزید!

۲۰ روش کاربردی برای کم تر کردن عوارض امواج تلفن همراه

حتما دلتان نمی خواهد طی صحبت های طولانی با تلفن همراه تحت تاثیر امواج خطرناک این وسیله قرار بگیرید. چون نمی شود استفاده از تلفن همراه را کنار گذاشت، باید بدانید که چگونه می توانید آثار زیانبار تلفن همراه تان را کاهش دهید.

Mobile radiation effects

امواج موبایل

ادامه مطلب ...

(تصاویر) نپال پس از زلزله

شبکه خبری «سی ان ان» در تازه ترین گزارش خود درباره قربانیان زلزله نپال اعلام کرد که شمار کشته ها تا روز شنبه به یک هزار و 832 تن رسیده است.

به گزارش رسانه های خبری، وزارت کشور نپال روز یکشنبه اعلام کرد که در این زلزله همچنین بیش از 4 هزار و 700 تن نیز زخمی شده اند. این بدترین زلزله در نپال از 81 سال گذشته به این طرف اعلام شده است. نپال از کشورهای جهان خواسته است تا برای مقابله با پیامدهای این زلزله ویرانگر، به این کشور کمک های انسانی ارسال کنند.

خبرگزاری های بین المللی روز گذشته از وقوع زلزله ای 8.1 ریشتری در کاتماندو پایتخت نپال خبرداده بودند. هرچند که اغلب رسانه ها به نقل از مرکز تحقیقات زمین شناسی آمریکا، آن را 7.9 ریشتر اعلام کردند.

وی شنبه شب به وقت محلی در آخرین کنفرانس خبری در کاتماندو اعلام کرد که قدرت و دامنه تخریب این زلزله به حدی بود که علاوه بر 21 منطقه از 75 منطقه مسکونی نپال، کشورهای همسایه همچون هند، تبت، بنگلادش و پاکستان را نیز به نسبت دوری و نزدیکی آنها از مرکز اصلی وقوع زلزله - منطقه لامجونگ که در کانون زمین لرزه با خاک یکسان شده است- لرزانده و حتی علاوه به خسارات مالی، تلفات جانی نیز در آن کشورها به بار آورده است.

رسانه های خبری آخرین آمار قربانیان تبت را 13 کشته و 31 زخمی، در شمال هند 20 کشته و ده ها زخمی و در بنگلادش نیز 10 کشته و ده ها زخمی اعلام کردند.

خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز به نقل از مرکز تحقیقات لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد که این زلزله مهیب علاوه بر تلفات جانی، موجب تخریب منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی نپال نیز شده و ارتباطات فیزیکی و الکترنیکی بخش های مختلف آن کشور 28 میلیونی آسیا را قطع کرده است.

رویترز نیز از واژگونی برج «دارهار» و معبد قرن 19 هندوها در کاتماندو خبر داد که جزو میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) است. عکس های زیر که در سی ان ان، شینهوا، اسوشیتدپرس و رویترز منتشر شده است آخرین عکس هایی است که از مناطق زلزله زده مخابره شده است.

(تصاویر) نپال پس از زلزله
 
ادامه مطلب ...