هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست
هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست

به سلامتی تان چه شماره ای می دهید؟

بعضی اعداد و ارقام وجود دارند که نشان دهنده سلامت و یا سلامت بدن هستند. آشنایی با این اعداد میزان نزدیکی شما را با سلامتی نشان می‌دهد.

دکتر ایرج خسرونیا متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبدگفت: چند معیار عددی برای سنجیدن سلامت جسم وجود دارد.

اولین عدد ضربان قلب است که به سن افراد بستگی دارد ولی به طور معمول بین ۷۵ تا ۸۰ بار در دقیقه

است. تعداد دفعات تنفس عادی و طبیعی ۲۵ تا ۳۰ بار در دقیقه است.

دکتر خسرونیا ادامه داد: فشار خون عامل بسیار مهمی در سنجیدن سلامت فرد است و سن ارتباط زیادی با فشار خون نرمال دارد. فشار خون ماکزیمم نرمال ۱۴۰-۱۳۰ میلیمتر جیوه و فشار خون مینیمم نرمال ۸۵-۷۵ میلی متر جیوه است.

میزان قند خون یکی دیگر از شاخصه‌های سلامتی است نرمال آن ۱۱۰ -۹۰ است.

دکتر خسرو نیا در پایان گفت: میزان ساعات خواب در افراد متفاوت است ولی به طور معمول هر فرد طی شبانه روز نیاز به ۸-۷ ساعت خواب دارد.

اعداد سلامتی دیگری چون کلسترول خون که حدود ۱۵۰ میلی گرم نرمال است و یا دوره خون هم وجود دارد که با یک آزمایش خون ساده قابل اندازه‌گیری و بررسی است و انجام این آزمایشات حداقل مالی ۲ بار بسیار در تشخیص به موقع و پیشگیری از مشکلاتی چون دیابت و چربی خون و…. موثر است.

دکتر سلام

چند فرمول ساده برای چکاپ شخصی بدن

 
به شرطی قلب و عروق سالمی خواهید داشت که از آن مراقبت کنید.

۱- به خودتان نگاهی بیندازید:

هر ۳ یا ۴ ماه خودتان به شخصه یا همراه با یکی از اعضای خانواده نگاهی به پوست دست، پوست سر، نوک انگشتان، اطراف ریشه ناخن و زیر بغل خود بیندازید. بروز هرگونه تغییر شکل یا تغییر رنگ در خال ها یا روی پوست و ظهور لک های قرمز به این معنی است که لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید. 

- علایم خستگی را جدی بگیرید:

آیا معمولا بدون ساعت زنگ دار نمی توانید صبح ها بیدار شوید؟ بعد از ظهرها احساس خستگی مفرط می کنید؟ بعد از ظهر معمولا چرت می زنید؟ اگر جواب شما به هر یک از این سوالات مثبت است، احتمالا دچار کمبود خواب هستید پس توصیه می کنیم شب ها ۸ ساعت کامل بخوابید و اگر با این وجود باز هم دچار کم خوابی بودید به پزشک مراجعه کنید.

۳- بعد از ۵۰ سالگی هر سال یک بار قد خود را اندازه بگیرید:

انجام این کار به ویژه به خانم ها برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی های ماهیچه ای اسکلتی مثل پوکی استخوان توصیه می شود. کوتاه شدن قد می تواند خود نشانه کمبود مواد معدنی در استخوان ها باشد و لازم است در رابطه با آن پس از انجام آزمایش تراکم استخوان با پزشک مشورت کرد.

ادامه مطلب ...

با توجه به شروع فصل سرما ارائه می‌شود

سرماخوردگیه گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، آیا تاکنون به این موضوع فکر کردید که چرا معمولاً در پاییز و زمستان سرما می‌خورید؟ بنا به گزارش منتشر شده در مجله هلث health magazine در مشاوره با چندین متخصص برای جلوگیری از سرماخوردگی در فصل زمستان و یا پاییز می‌بایست در ابتدا حتماً خود را با واکسن آنفولانزا محافظت کنید و سپس با استفاده از راهنمای زیر پاییز و زمستان خود را بیمه کنید.  ادامه مطلب ...

نکاتی مهم درباره بهداشت مدرسه و دانش آموزان


نکاتی مهم درباره بهداشت مدرسه و دانش آموزان
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ادامه مطلب ...

علایم فشارخون بالا و راه درمان آن

 

خون دماغ و قرمزی صورت، سردرد، خواب آلودگی، سردرگمی و کما از علائم فشار خون بالا هستند.

 

قلب مانند یک پمپ طراحی شده است که خون را در داخل بدن ما به گردش در می آورد. خون از طریق شریان ها به عضلات و اندام های ما پمپ می شود.

 

پمپ ها از طریق تولید فشار کار می کنند. به عبارت ساده تر، تولید فشار بیش از حد، باعث وارد آمدن فشار به خود قلب و عروق می شود. این حالت می تواند باعث نارسایی قلبی و یا پاره شدن یکی از سرخرگ ها شود.

  ادامه مطلب ...