هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست
هلال احمر منطقه 16 تهران

هلال احمر منطقه 16 تهران

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم/موجیم که آسودگی ما عدم ماست

12 سال پس از فاجعه بم

هرشب کابوس می‌بیند و ترسی در تمام این سال ها با او رشد کرده است، هم سن و سال هایش به دانشگاه رفته اند اما هنوز از تاریکی شب و گرگ و میش هوا وحشت دارد، یاد آن صبحی می افتد که در عرض چند ثانیه همه دوست داشتنی هایش را از دست داد....

به گزارش  ایسنا، حادثه هرچقدر هم که کوچک باشد شوک زیادی به افراد وارد می کند و در این بین حوادث طبیعی چون زمین لرزه به دلیل گستردگی که دارند ابعاد بزرگتری پیدا می کنند، خسارت های فیریکی ملموس ترین پیامد این نوع از حوادث است و اتفاقا بسیاری از مسوولان و شهروندان هم تنها به این بخش توجه کرده و شاید به همین دلیل است که تا چند ماه پس از وقوع این نوع حوادث اغلب ماموریت ها به اتمام می رسد و کمتر کسی است که پیامدها و آثار روحی و روانی بازماندگان توجه کند.

از صبح امروز 12 سال از زمین لرزه بم گذشت و همین بهانه ای شد تا به پیامدهای روحی و روانی حوادث طبیعی بپردازیم، پیامدهایی که جای خالی آن به شدت در مدیریت بحران کشور دیده می شود و اثرات آن تا سال ها و حتی گاهی تا پایان عمر حادثه دیدگان و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.
ادامه مطلب ...

سم زدایی از بدن با کشمش


 سم زدایی, کشمش

کبد در بدن انسان یکی از پیچیده ترین وظایف را بر عهده دارد. مصرف برخی مواد غذایی، دارو یا حمله ویروسی یا میکروبی، باعث تولید مواد سمی در خون می شود که مخلوط شدن آن ها با خون می تواند در بدن مسمومیت ایجاد کند. 

ادامه مطلب ...

درمان ها و داروهای دیابت

درمان ها و داروهای دیابت

امروز دیابت تبدیل به یک بیماری گسترده در سراسر دنیا شده و میلیون ها نفر به آن مبتلا هستند. طبق آخرین آمار در آمریکا از هر 4 نفر بالای سن 60 سال یک نفر به این بیماری مبتلاست. در اصطلاح پزشکی به قند خون بالا دیابت گویند، اما در حقیقت دیابت یعنی اختلال در سیستم متابولیزم گلوکز، که معنای آن فراتر از سطح بالای قند در ادرار یا خون می باشد. رژیم غذایی سالم، کنترل وزن و فعالیت های منظم عوامل مهمی در کنترل انواع دیابت است.

 

ادامه مطلب ...